Frane Paro - Kako je tiskana prva hrvatska knjiga
- Cijena
- 20 €
+ zaštita kupca 1,96 €
+ dostava od 1,90 €
Besplatna BOX NOW dostava do 31.12.
U Njuškalo aplikaciji
Više u Uvjetima promotivne akcije
Kupuj uz PayProtect od provjerenih prodavača uz garanciju povrata novca i sigurnu dostavu. Saznaj više
Šifra oglasa: 49301152
Osnovne informacije
- Lokacija
- Grad Zagreb, Zagreb - Okolica, Dumovec
- Stanje
- novo
Opis oglasa
Nakladnik: Mozaik
Godina izdanja: 2025.
Broj stranica: 176
Format: 24 x 18,8 cm
Uvez: tvrdi
Misal po zakonu rimskog dvora iz 1483. godine, poznat kao Prvotisak, prvi je trag hrvatske tiskane riječi, temeljni kamen naše književne i kulturne povijesti.
Iako Prvotisak ne predstavlja nepoznanicu sa sadržajnoga, tekstualnoga i jezikoslovnog motrišta (jer su ga pomno istraživali slavisti, lingvisti i liturgičari), on je s tiskarskoga, odnosno tipografskog, stanovišta dosad bio „nepročitana knjiga“.
U knjizi Kako je tiskana prva hrvatska knjiga, ugledni hrvatski grafičar i profesor Frane Paro otkriva tu skrivenu stranu povijesti. Preciznom analizom geometrijskih konstrukcija stranica Misala, Paro donosi prvo cjelovito čitanje Prvotiska iz tipografskog kuta — onako kako ga je vidio i oblikovao srednjovjekovni majstor tiskar.
Ovo djelo nije samo znanstvena studija, nego i posveta tiskarskoj umjetnosti, strpljivom zanatu i dubokoj tradiciji hrvatskog glagoljaštva. Paro svojim istraživačkim radom povezuje povijest, geometriju i likovnost u jedinstveno svjedočanstvo o stvaranju knjige koja je označila početak hrvatske pismenosti u tiskanom obliku.
Frane Paro rođen je 5. travnja 1940. godine u Zagrebu. Diplomirao je grafiku na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1964. i magistrirao 1966. godine tehnike dubokog tiska u klasi prof. Marijana Detonija. Godine 1967. izabran je za asistenta na grafičkom odjelu Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje je bio redoviti profesor do 1. listopada 2010. kada je umirovljen u trajnom zvanju redovitog profesora.
Izlaže od 1965. godine i do danas je priredio 42 samostalne izložbe u zemlji i inozemstvu te sudjelovao na brojnim skupnim izložbama. Autor je osam grafičkih mapa, od kojih su tri čisto grafičke, a pet grafičko-pjesničke, u suradnji s pjesnicima poput Stanislava Petrovića, Jure Kaštelana, Željka Sabola, Vladimira Pernića i Pabla Nerude. Mape su ostvarene u tehnikama aquatinte, linoreza i bakroreza, a nastajale su od 1973. do 2011. godine.
Oblikovao je i pet bibliofilskih izdanja, surađujući s nakladnicima kao što su Kršćanska sadašnjost, Hrvatski prirodoslovni muzej i Galerija Stećak – Klek. Autor je svečane zavjese Istarskog narodnog kazališta u Puli (1989.), dviju svečanih zastava grada Požege, te glagoljskih fontova „Brevijar“ (za potrebe Krčke biskupije, 1994.) i „Misal“ (za Staroslavenski institut HAZU, 1990.).
Potpisuje likovno oblikovanje faksimilnih izdanja Misala kneza Novaka (2020.), hrvatskoglagoljskog prvotiska Misala iz 1483. godine (2022.) i Prvog vrbničkog misala (2024.). U području primijenjene grafike njeguje unikatnu kaligrafsku formu, s više od 95 unikatnih pergamena, povelja i adresa izrađenih za protokol Grada Zagreba, Sveučilište u Zagrebu i protokol Republike Hrvatske.
Paro svoju likovno-pedagošku djelatnost nadopunjuje publicistikom — autor je niza članaka i studija o grafičkom stvaralaštvu i ranom tiskarstvu, s posebnim naglaskom na hrvatskoglagoljske tiskarske fenomene. Za obrazovni program Hrvatske televizije surađivao je na dokumentarnim filmovima 80 godina Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, Zagrebačka škola grafike i Svijet četiriju dodira Želimira Janeša (režija: Marijan Arhanić).
Prema njegovim nacrtima izrađene su rekonstrukcije dviju renesansnih knjigotiskarskih preša: za Katedru Čakavskog sabora Roč (2000.) i za Vrbničku grafičku akademiju (2003.), čime je dao važan doprinos istraživanju i očuvanju tradicije ranog tiskarstva.
Paro je autor 10 knjiga: Grafika – marginalije o crno-bijelom (1993.), Glagoljska početnica (1. i 2. izdanje) (1997.), Typographia Glagolitica (2002.), Grafički pojmovnik (2005.), Raspletanje pletera (2010.), Nevidljiva tipografija (2012.), Nevidljiva tipografija II (2016.), Bela karta – črno slovo: Glagoljska tiskara „Juri žakan“ Roč (2017.), Geometrija Melankolije – geometrijska analiza dva Dürerova bakroreza, Melencolia I i Sv. Jeronim (2021.), Petroglifi na pročelju zborne crkve Uznesenja Marijina u Pagu (2022.).
Godina izdanja: 2025.
Broj stranica: 176
Format: 24 x 18,8 cm
Uvez: tvrdi
Misal po zakonu rimskog dvora iz 1483. godine, poznat kao Prvotisak, prvi je trag hrvatske tiskane riječi, temeljni kamen naše književne i kulturne povijesti.
Iako Prvotisak ne predstavlja nepoznanicu sa sadržajnoga, tekstualnoga i jezikoslovnog motrišta (jer su ga pomno istraživali slavisti, lingvisti i liturgičari), on je s tiskarskoga, odnosno tipografskog, stanovišta dosad bio „nepročitana knjiga“.
U knjizi Kako je tiskana prva hrvatska knjiga, ugledni hrvatski grafičar i profesor Frane Paro otkriva tu skrivenu stranu povijesti. Preciznom analizom geometrijskih konstrukcija stranica Misala, Paro donosi prvo cjelovito čitanje Prvotiska iz tipografskog kuta — onako kako ga je vidio i oblikovao srednjovjekovni majstor tiskar.
Ovo djelo nije samo znanstvena studija, nego i posveta tiskarskoj umjetnosti, strpljivom zanatu i dubokoj tradiciji hrvatskog glagoljaštva. Paro svojim istraživačkim radom povezuje povijest, geometriju i likovnost u jedinstveno svjedočanstvo o stvaranju knjige koja je označila početak hrvatske pismenosti u tiskanom obliku.
Frane Paro rođen je 5. travnja 1940. godine u Zagrebu. Diplomirao je grafiku na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1964. i magistrirao 1966. godine tehnike dubokog tiska u klasi prof. Marijana Detonija. Godine 1967. izabran je za asistenta na grafičkom odjelu Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje je bio redoviti profesor do 1. listopada 2010. kada je umirovljen u trajnom zvanju redovitog profesora.
Izlaže od 1965. godine i do danas je priredio 42 samostalne izložbe u zemlji i inozemstvu te sudjelovao na brojnim skupnim izložbama. Autor je osam grafičkih mapa, od kojih su tri čisto grafičke, a pet grafičko-pjesničke, u suradnji s pjesnicima poput Stanislava Petrovića, Jure Kaštelana, Željka Sabola, Vladimira Pernića i Pabla Nerude. Mape su ostvarene u tehnikama aquatinte, linoreza i bakroreza, a nastajale su od 1973. do 2011. godine.
Oblikovao je i pet bibliofilskih izdanja, surađujući s nakladnicima kao što su Kršćanska sadašnjost, Hrvatski prirodoslovni muzej i Galerija Stećak – Klek. Autor je svečane zavjese Istarskog narodnog kazališta u Puli (1989.), dviju svečanih zastava grada Požege, te glagoljskih fontova „Brevijar“ (za potrebe Krčke biskupije, 1994.) i „Misal“ (za Staroslavenski institut HAZU, 1990.).
Potpisuje likovno oblikovanje faksimilnih izdanja Misala kneza Novaka (2020.), hrvatskoglagoljskog prvotiska Misala iz 1483. godine (2022.) i Prvog vrbničkog misala (2024.). U području primijenjene grafike njeguje unikatnu kaligrafsku formu, s više od 95 unikatnih pergamena, povelja i adresa izrađenih za protokol Grada Zagreba, Sveučilište u Zagrebu i protokol Republike Hrvatske.
Paro svoju likovno-pedagošku djelatnost nadopunjuje publicistikom — autor je niza članaka i studija o grafičkom stvaralaštvu i ranom tiskarstvu, s posebnim naglaskom na hrvatskoglagoljske tiskarske fenomene. Za obrazovni program Hrvatske televizije surađivao je na dokumentarnim filmovima 80 godina Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, Zagrebačka škola grafike i Svijet četiriju dodira Želimira Janeša (režija: Marijan Arhanić).
Prema njegovim nacrtima izrađene su rekonstrukcije dviju renesansnih knjigotiskarskih preša: za Katedru Čakavskog sabora Roč (2000.) i za Vrbničku grafičku akademiju (2003.), čime je dao važan doprinos istraživanju i očuvanju tradicije ranog tiskarstva.
Paro je autor 10 knjiga: Grafika – marginalije o crno-bijelom (1993.), Glagoljska početnica (1. i 2. izdanje) (1997.), Typographia Glagolitica (2002.), Grafički pojmovnik (2005.), Raspletanje pletera (2010.), Nevidljiva tipografija (2012.), Nevidljiva tipografija II (2016.), Bela karta – črno slovo: Glagoljska tiskara „Juri žakan“ Roč (2017.), Geometrija Melankolije – geometrijska analiza dva Dürerova bakroreza, Melencolia I i Sv. Jeronim (2021.), Petroglifi na pročelju zborne crkve Uznesenja Marijina u Pagu (2022.).
Karta
Napomena: Prikazana je približna lokacija
CoolBooks
Svi oglasi ovog oglašivača
Korisnik je verificirao broj telefona u državi: Hrvatska
Korisnik nije trgovac te na njega nisu primjenjive EU odredbe o zaštiti potrošača
- Adresa: Zagrebačka, Hrvatska
- Oglas objavljen
- 27.12.2025. u 13:46
- Do isteka još
- Oglas prikazan
- 74 puta
CoolBooks
Svi oglasi ovog oglašivača
Korisnik je verificirao broj telefona u državi: Hrvatska
Korisnik nije trgovac te na njega nisu primjenjive EU odredbe o zaštiti potrošača
- Adresa: Zagrebačka, Hrvatska
