ZORAN KRAVAR, Uljanice i duhovi
- Cijena
- 7 €
+ zaštita kupca 1,96 €
+ dostava od 1,90 €
Sigurna kupovina uz PayProtect
Dostava diljem Hrvatske
Kupuj uz PayProtect od provjerenih prodavača uz garanciju povrata novca i sigurnu dostavu. Saznaj više
Šifra oglasa: 32499867
Osnovne informacije
- Lokacija
- Grad Zagreb, Donji Grad, Donji grad
- Stanje
- novo
Opis oglasa
ZORAN KRAVAR, Uljanice i duhovi
Nakladnik PROFIL Zagreb 2009
Meki uvez s preklopom. 214 stranica.
Zoran Kravar bio je jedan je od naših najuglednijih književnih znanstvenika, ali i izuzetan profesor i pjesnik. Rođen je 1948. godine u Zagrebu gdje je krenuo u osnovnu školu, no ostatak djetinjstva i rane mladosti provodi u Zadru završivši tamo srednju školu. Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu studirao je komparativnu književnost i filozofiju. Po diplomi zapošljava se na Odsjeku za komparativnu književnost gdje je radio kao redoviti profesor. Nakon što se u svom znanstvenom radu 70ih i 80ih godina pretežno bavio književnošću 17. stoljeća, a 90ih i teorijom stiha i komparativnom metrikom, Kravar je početkom novog tisućljeća pažnju usmjerio na regresivne i antimodernističke tendencije u filozofiji, ideologiji i književnosti oko 1900. godine.
Tako je u knjizi Književni protusvjetovi iz 2001. godine (nastaloj u koautorstvu s Nikolom Batušićem i Viktorom Žmegačem) prvi put naznačio svoj interes za tu tematiku istraživši je u djelima hrvatske moderne dok je knjiga Antimodernizam objavljena dvije godine kasnije vrhunac autorova teorijskog interesa za tu temu. Korpusu hrvatske književne moderne i njenim antimodernističkim tendencijama vratio se knjigom Svjetonazorski separei iz 2005. godine, a svojevrsna intelektualna autobiografija Uljanice i duhovi koju je 2009. objavio Profil razotkrila je kako njegov interes za antimodernizam kako u književnosti tako i u glazbi i filozofiji nije jenjavao. Autorovi znanstveni uvidi ovdje su obogaćeni subjektivnim doživljajem nekih više ili manje mu bliskih svjetonazora kao i kulturnih artefakata koji te svjetonazore utjelovljuju. Kravareva knjiga ne samo da predstavlja obaveznu stručnu literaturu za onog tko se zanima u njoj obrađenim temama, već, što je važnije, može i dokonu čitatelju pružiti finu lektiru koja krije brojna iznenađenja kako spoznajne tako i estetske prirode.
Knjiga sadrži sedam eseja koji su nastajali između 2004. i 2009. te kratak i dojmljiv autorov pogovor. Tek se esej Niebelungov prsten kao usputna tema premijerno pojavljuje u Uljanicama dok su ostali objavljivani u časopisima, i to dva u 15 dana (Masa i misija, Pošiljka iz protusvijeta), tri u Književnoj republici (Panska glazba, Razodgajatelj, Uljanice i duhovi) te jedan u Forum (Iz strukovnog najamništva). Kao što se iz njihovih naslova da naslutiti ono što odabrane eseje objedinjuje nije toliko tematika, koliko njihova specifična forma kojom ćemo se prvom pozabaviti.
Svaki se esej otvara autobiografskom anegdotom u čijim naizgled slučajnim detaljima autor pronalazi poticaj za razmatranje nekih daleko složenijih tema. Tako esej Panska glazba koji otvara knjigu počinje zanimljivom situacijom: autor nam prepričava posjet Krležinu Gvozdu povodom otvaranja njegove književne ostavštine 2001. godine. Tamo će mu za oko zapeti Krležina glazbena kutija koju će nam vješto opisati, zabavljajući tako sebe, ali i čitatelja. Naime, osjećajući se nelagodno među gostima pretežno sastavljenima od kulturne administracije autor se osamljuje u kutu primaće sobe proučavajući tamo smještenu RIZ-ovu glazbenu kutiju iz koje uz to dopire Krležin glas. Kada umoran i ozlojeđen te večeri dolazi kući uspijeva se odobrovoljiti čitajući Krležina Pana. I eto dvaju poticaja pronađenih u samoj stvarnosti za razmatranje njenih dubljih slojeva: glazbena kutija približava tako prvu bitnu temu eseja, onu spacijalizacije glazbe u književnosti, a Pan kao primjer vitalizma ranog Krleže poslužit će za razmatranje transformacija tog svjetonazora u kasnijim djelima tog autora. Kravar se osim životnim iskustvom, za ilustraciju tema bogato služi i onim čitalačkim pa tako analizirajući promjene pojma mase u društvenim znanostima svoju poantu prvo ilustrira citirajući ulomak iz Vergilijeve smrti Hermanna Brocha pritom pojašnjavajući: „Premda se u Brocha prijelaz sa slike careva dočeka na misaoni iskaz o Rimljanima u doba carstva doimlje neusiljenim, riječ masa, prelazeći iz jednog pasusa u drugi, mijenja i opseg i smisao. Pritom njena preobrazba kao da rekapitulira i sažimlje promjene što ih je pojam mase pretrpio u modernim društvenim znanostima."
Postoji mogućnost preuzimanja knjige u širem centru Zagreba.
Poruka na 098 9174 300. Slanje BOX NOW (1 euro), ili TISAK.
Pogledajte i ostale moje oglase, i iskombinirajte narudžbu o jednom putnom trošku.
(14)
Nakladnik PROFIL Zagreb 2009
Meki uvez s preklopom. 214 stranica.
Zoran Kravar bio je jedan je od naših najuglednijih književnih znanstvenika, ali i izuzetan profesor i pjesnik. Rođen je 1948. godine u Zagrebu gdje je krenuo u osnovnu školu, no ostatak djetinjstva i rane mladosti provodi u Zadru završivši tamo srednju školu. Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu studirao je komparativnu književnost i filozofiju. Po diplomi zapošljava se na Odsjeku za komparativnu književnost gdje je radio kao redoviti profesor. Nakon što se u svom znanstvenom radu 70ih i 80ih godina pretežno bavio književnošću 17. stoljeća, a 90ih i teorijom stiha i komparativnom metrikom, Kravar je početkom novog tisućljeća pažnju usmjerio na regresivne i antimodernističke tendencije u filozofiji, ideologiji i književnosti oko 1900. godine.
Tako je u knjizi Književni protusvjetovi iz 2001. godine (nastaloj u koautorstvu s Nikolom Batušićem i Viktorom Žmegačem) prvi put naznačio svoj interes za tu tematiku istraživši je u djelima hrvatske moderne dok je knjiga Antimodernizam objavljena dvije godine kasnije vrhunac autorova teorijskog interesa za tu temu. Korpusu hrvatske književne moderne i njenim antimodernističkim tendencijama vratio se knjigom Svjetonazorski separei iz 2005. godine, a svojevrsna intelektualna autobiografija Uljanice i duhovi koju je 2009. objavio Profil razotkrila je kako njegov interes za antimodernizam kako u književnosti tako i u glazbi i filozofiji nije jenjavao. Autorovi znanstveni uvidi ovdje su obogaćeni subjektivnim doživljajem nekih više ili manje mu bliskih svjetonazora kao i kulturnih artefakata koji te svjetonazore utjelovljuju. Kravareva knjiga ne samo da predstavlja obaveznu stručnu literaturu za onog tko se zanima u njoj obrađenim temama, već, što je važnije, može i dokonu čitatelju pružiti finu lektiru koja krije brojna iznenađenja kako spoznajne tako i estetske prirode.
Knjiga sadrži sedam eseja koji su nastajali između 2004. i 2009. te kratak i dojmljiv autorov pogovor. Tek se esej Niebelungov prsten kao usputna tema premijerno pojavljuje u Uljanicama dok su ostali objavljivani u časopisima, i to dva u 15 dana (Masa i misija, Pošiljka iz protusvijeta), tri u Književnoj republici (Panska glazba, Razodgajatelj, Uljanice i duhovi) te jedan u Forum (Iz strukovnog najamništva). Kao što se iz njihovih naslova da naslutiti ono što odabrane eseje objedinjuje nije toliko tematika, koliko njihova specifična forma kojom ćemo se prvom pozabaviti.
Svaki se esej otvara autobiografskom anegdotom u čijim naizgled slučajnim detaljima autor pronalazi poticaj za razmatranje nekih daleko složenijih tema. Tako esej Panska glazba koji otvara knjigu počinje zanimljivom situacijom: autor nam prepričava posjet Krležinu Gvozdu povodom otvaranja njegove književne ostavštine 2001. godine. Tamo će mu za oko zapeti Krležina glazbena kutija koju će nam vješto opisati, zabavljajući tako sebe, ali i čitatelja. Naime, osjećajući se nelagodno među gostima pretežno sastavljenima od kulturne administracije autor se osamljuje u kutu primaće sobe proučavajući tamo smještenu RIZ-ovu glazbenu kutiju iz koje uz to dopire Krležin glas. Kada umoran i ozlojeđen te večeri dolazi kući uspijeva se odobrovoljiti čitajući Krležina Pana. I eto dvaju poticaja pronađenih u samoj stvarnosti za razmatranje njenih dubljih slojeva: glazbena kutija približava tako prvu bitnu temu eseja, onu spacijalizacije glazbe u književnosti, a Pan kao primjer vitalizma ranog Krleže poslužit će za razmatranje transformacija tog svjetonazora u kasnijim djelima tog autora. Kravar se osim životnim iskustvom, za ilustraciju tema bogato služi i onim čitalačkim pa tako analizirajući promjene pojma mase u društvenim znanostima svoju poantu prvo ilustrira citirajući ulomak iz Vergilijeve smrti Hermanna Brocha pritom pojašnjavajući: „Premda se u Brocha prijelaz sa slike careva dočeka na misaoni iskaz o Rimljanima u doba carstva doimlje neusiljenim, riječ masa, prelazeći iz jednog pasusa u drugi, mijenja i opseg i smisao. Pritom njena preobrazba kao da rekapitulira i sažimlje promjene što ih je pojam mase pretrpio u modernim društvenim znanostima."
Postoji mogućnost preuzimanja knjige u širem centru Zagreba.
Poruka na 098 9174 300. Slanje BOX NOW (1 euro), ili TISAK.
Pogledajte i ostale moje oglase, i iskombinirajte narudžbu o jednom putnom trošku.
(14)
Karta
Napomena: Prikazana je približna lokacija
mestrovic2020
Svi oglasi ovog oglašivača
Korisnik je verificirao broj telefona u državi: Hrvatska
Korisnik nije trgovac te na njega nisu primjenjive EU odredbe o zaštiti potrošača
- Adresa: 10000 Zagreb, Grad Zagreb, Hrvatska
- Oglas objavljen
- 10.11.2025. u 20:19
- Do isteka još
- Oglas prikazan
- 544 puta
mestrovic2020
Svi oglasi ovog oglašivača
Korisnik je verificirao broj telefona u državi: Hrvatska
Korisnik nije trgovac te na njega nisu primjenjive EU odredbe o zaštiti potrošača
- Adresa: 10000 Zagreb, Grad Zagreb, Hrvatska



