Kako prepoznati lažne e-mailove?

U komunikaciji e-mailom pošiljatelj se može lažno predstavljati (spoofing), s ciljem prijevare. Lažnim e-mailom distribuiraju se zlonamjerni programi, prikupljaju se valjane e-mail adrese ili se traže povjerljive informacije primatelja (phishing).

Ne postoji jedinstveni način zaštite od ovakvih pokušaja prijevara, ali postoji par znakova koji te mogu na to upozoriti.

Kako prepoznati lažni e-mail?

Lažni e-mail može izgledati kao originalni Njuškalov, a uključuje linkove na lažne web stranice ili lažne usluge za koje tvrde da su potvrđene od strane Njuškala. Takve e-mailove često možeš prepoznati po:

  • pravopisnim i gramatičkim greškama
  • upozorenju o zatvaranju ili brisanju korisničkog računa, kartice ili sl.
  • traženju osobnih podataka
  • zastrašujućem tonu poruke i naglaskom na hitnu reakciju
  • sadržaju e-maila koji sadrži samo privitak

Primjer lažnog e-maila:

Iz teksta se razaznaje da se ne radi o legitimnom e-mailu, adresa pošiljatelja je nepoznata, adresa primatelja je tvoja ili je prazno. Sadrži privitak, a sadržaj i naziv privitka može se mijenjati.

Primjer phishing e-maila:

Phishing e-mailovi obično ti kažu da je tvoj Njuškalo račun blokiran, zaključan ili ugašen. Može čak sadržavati link koji je identičan Njuškalovom, ali kada klikneš na taj link, odvede te na phishing web stranicu. Radi svoje sigurnosti, uvijek provjeri web adresu nakon što klikneš na bilo kakav link u e-mailu.

Povezani sadržaj
Lažne web stranice (phishing)

Trebaš pomoć?