Krađa ili zlouporaba kartice

Pazite kome dajete i gdje unosite podatke vaše kartice koji su potrebni samo u slučaju kada vi plaćate putem interneta. Jedini podatak koji osoba koja vam želi uplatiti sredstva može opravdano tražiti i potrebni su za uplatu su: IBAN/broj računa te naziv primatelja .

Prevaranti pokušavaju na razne načine ukrasti ove vrijedne podatke. S ciljem prijevare mogu se predstaviti kao zainteresirani kupac koji želi izvršiti uplatu ili kao prodavatelj koji traži predujam kao garanciju za prodaju. Uvijek se radi o prikupljanju podataka: ime i prezime, broj kartice, do kada vrijedi i troznamenkastom broju (CVV), a često uz navedene podatke traže i vaše osobne podatke.

Prevaranti za pokušaj krađe podataka koriste sve digitalne kanale, a prepoznati ćete pokušaj ako:

  • Traže presliku / scan vaše kartice ili osobne iskaznice
  • Traže da im porukom pošaljete podatke o kartici
  • Dobijete link na nepoznatu stranicu na kojoj traže da upišete vaše osobne podatke i podatke o kartici.

Ako ste ipak bili žrtva ovakvog pokušaja prijevare te poslali preslike vaših kartica ili upisali podatke kartice na lažnoj stranici, obavezno o tome obavijestite nadležnu banku koja vam je izdala karticu, kako bi njezino daljnje korištenje bilo onemogućeno od strane prevaranta..

Ako sumnjate na pokušaj prijevare, lažnog predstavljanja ili neovlaštenog prikupljanja podataka javite nam se.

Primjer linka / stranice u kojem se traže podaci s kartice:


Povezani sadržaj
Kad prodaješ
Lažne web stranice (phishing)
Kad kupuješ

Trebaš pomoć?