Krađa ili zlouporaba kartice

Pazi kome daješ i gdje unosiš podatke svoje kartice koji su potrebni samo u slučaju kada plaćaš putem interneta. Jedini podatak koji osoba koja ti želi uplatiti sredstva može opravdano tražiti i potrebni su za uplatu su: IBAN/broj računa te naziv primatelja.

Prevaranti pokušavaju na razne načine ukrasti ove vrijedne podatke. S ciljem prijevare mogu se predstaviti kao zainteresirani kupac koji želi izvršiti uplatu ili kao prodavatelj koji traži predujam kao garanciju za prodaju. Uvijek se radi o prikupljanju podataka: ime i prezime, broj kartice, do kada vrijedi i troznamenkastom broju (CVV), a često uz navedene podatke traže i tvoje osobne podatke.

Prevaranti za pokušaj krađe podataka koriste sve digitalne kanale, a prepoznat ćeš pokušaj ako:

  • Traže presliku/scan tvoje kartice ili osobne iskaznice
  • Traže da im porukom pošalješ podatke o kartici
  • Dobiješ link na nepoznatu stranicu na kojoj traže da upišeš svoje osobne podatke i podatke o kartici.

Ako si ipak žrtva ovakvog pokušaja prijevare te si poslao preslike svojih kartica ili upisao podatke kartice na lažnoj stranici, obavezno o tome obavijesti nadležnu banku koja ti je izdala karticu, kako bi njezino daljnje korištenje bilo onemogućeno od strane prevaranta.

Ako sumnjaš na pokušaj prijevare, lažnog predstavljanja ili neovlaštenog prikupljanja podataka javi se našoj Korisničkoj službi.

Primjer linka/stranice u kojem se traže podaci s kartice:


Povezani sadržaj
Lažne web stranice (phishing)
Kad prodaješ
Kad kupuješ

Trebaš pomoć?